512 tysięcy osób zdecydowało się w ubiegłym roku złożyć świąteczne życzenia swoim znajomym na Facebook’u stawiając im wirtualne piwo. W tym roku Kompania Piwowarska zaprasza do udziału w drugiej edycji akcji „Postaw piwo” i za każde postawione jasne, pełne płaci 1 grosz na rzecz wspólnoty „Chleb Życia”.
Od początku grudnia, na oficjalnym fanpage’u Kompanii Piwowarskiej, można w niecodzienny sposób przekazać życzenia świąteczne swoim znajomym. Każdy pełnoletni użytkownik portalu, może wybrać ulubione piwo swojego znajomego i wznieść z nim świąteczny toast. Jedynym trudem, który musi ponieść, jest decyzja, czy jego przyjaciel bardziej ucieszy się z Lecha czy Tyskiego…
Pomagamy na wesoło
Stawiając na Facebook’u wirtualne piwo – dowolne z portfolio Kompanii Piwowarskiej – każdy ma swój realny wkład w pomoc potrzebującym. . W tym roku jest to budowa podjazdu do siedziby wspólnoty „Chleb Życia”, która niesie pomoc osobom niepełnosprawnym, chorym i starszym. Kompania Piwowarska, za każde „postawione piwo” zapłaci 1 gr na konto fundacji. Już w pierwszych dniach akcji użytkownicy postawili ponad 23 000 piw, co daje ponad 230zł.
„To prosty sposób, by zachęcić użytkowników Internetu do społecznej aktywności- przekonuje Ada Borucka z Kompanii Piwowarskiej , pomysłodawca akcji – „Za pomocą naszej aplikacji udowadniamy, że pomaganie wcale nie jest trudne. Okres Świąt Bożego Narodzenia to czas kiedy większość z nas z chęcią wspiera różne działania mające na celu pomoc osobom potrzebującym. A jeżeli przy okazji możemy się jeszcze przy tym dobrze bawić, a to właśnie gwarantuje aplikacja „Postaw Piwo” to, mamy nadzieję, sukces wszystkich stron gwarantowany!”
Trójstronna korzyść
Wirtualna akcja, której nadrzędnym celem jest organizacja pomocy dla potrzebujących, a dodatkowo dostarczenie użytkownikom portalu Facebook atrakcyjnego narzędzia, za pomocą którego mogą wysłać świąteczne życzenia swoim znajomym, przynosi korzyści także Kompanii Piwowarskiej. Po zakończeniu zabawy, jej wyniki będą mierzalnym i miarodajnym obrazem gustów polskich konsumentów piwa. Już w styczniu przekonamy się, czy facebookowy laur zwycięzcy otrzyma najchętniej wybierane przez konsumentów piwo na rynku – Tyskie czy może będzie to inna marka?