Aktualności

Ruszyło Żywieniowe Roadshow Nestle

Jak podjąć racjonalne decyzje zakupowe w szumie informacyjnym? Jak wypada Polska na tle światowych trendów żywieniowych? Czym była dietetyka wczoraj, a jaką ma rolę dziś? Czy lubimy modę na wellness? Co wiemy o populacji „Super-Sizing”? A także jak smakuje zbilansowana dieta i czym jest życie zgodne z hasłem Good Food, Good Life – te i wiele innych zagadnień dietetycznych omawiają podczas prelekcji na uczelniach wyższych specjaliści ds. żywienia z Nestlé Polska S.A.
Żywieniowe Roadshow Nestlé to cykl spotkań specjalistów ds. żywienia Nestlé ze studentami kierunków żywienia, technologii żywności i zdrowia człowieka w Polsce. Celem inicjatywy jest wsparcie młodych żywieniowców w poszerzaniu wiedzy i praktycznych umiejętności, a tym samym pomoc w zdobyciu doświadczenia zawodowego istotnego dla rozwoju ich kariery i praktyki dietetycznej.

W ramach Żywieniowego Roadshow Nestlé zaplanowane są spotkania ze studentami 10 uczelni wyższych, podczas których wiodącymi tematami rozmów będą: stan odżywiania Polaków oraz rosnące znaczenie zawodu dietetyka w Polsce i na świecie. Na mapie Roadshow Nestlé są m.in.: Politechnika Łódzka, Uniwersytet Medyczny w Białymstoku, Uniwersytet Rzeszowski, Collegium Medicum w Bydgoszczy czy też Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu.

Wiodące zagadnienia prelekcji:

  • Trendy demograficzne: populacja „Super-Sizing”.
  • Decyzje zakupowe konsumenta w szumie informacyjnym.
  • Good Food -> Good Food, Good Life.
  • Siła światowych trendów: WELLNESS.
  • Partnerstwo w świadomych decyzjach zakupowych – przykład Nestlé (Polska i świat).
  • Badania naukowe a żywienie i zdrowie Polaków.

W ramach spotkań ze specjalistami, studenci zainteresowani rozwojem zawodowym w ciekawym, międzynarodowym środowisku pracy mają okazję poznać programy szkoleniowo-edukacyjne oraz ścieżki kariery w Nestlé. W 2011 roku, w ramach trzymiesięcznej Letniej Praktyki z Nestlé, do zespołu firmy dołączyły 52 osoby, które – jako integralni członkowie zespołu – realizowały bieżące projekty pod okiem menedżerów Nestlé. Aż 35% z nich zasiliło zespół na stałe.

Celem Nestlé jest troska o zdrowie, racjonalne odżywianie i dobre samopoczucie. Dokładamy wszelkich starań, aby wspomóc naszych konsumentów w dokonywaniu świadomych decyzji zakupowych i komponowaniu zdrowej, zbilansowanej diety. Każda forma wzajemnego edukowania się o roli racjonalnego żywienia ma tu znaczenie! Niezwykle ważni w tym procesie są młodzi dietetycy, którzy dopiero wkraczają na drogę kariery zawodowej, a od których aktywności zależą nawyki żywieniowe przyszłych pokoleń Polaków. Nie ulega wątpliwości, że w zdrową przyszłość warto zainwestować! – mówi Blanka Mellova, Kierownik działu Serwis Konsumenta oraz Centrum ds. Żywienia, Zdrowia i Wellness w Nestlé Polska S.A.

W ramach wsparcia przyszłych dietetyków w pierwszych krokach ich kariery zawodowej, Nestlé przygotowało również dla studentów i uczelni ogólnopolski konkurs z nagrodami prowadzony w serwisie Facebook. Do wygrania jest m.in. trzymiesięczna praktyka w Nestlé Polska, udział (połączony z wystąpieniem) w V Konferencji Naukowej „Fizjologiczne uwarunkowania postępowania dietetycznego” czy też szkolenie z wystąpień publicznych i komunikacji przeprowadzone przez agencję PR Eskadra PUBLICA. Szczegółowe informacje na temat konkursu dostępne są na facebook.com/NestlePolskaNHW, www.nestle.pl oraz YouTube.com.

Nadwaga oraz otyłość w Polsce i na świecie rosną nie tylko wśród dorosłych, ale również wśród dzieci. Z badań wynika, że problem ten może dotyczyć około 20-25% dzieci oraz 47-51% osób dorosłych w naszym kraju. Mimo, że świadomość Polaków w zakresie dbałości o zdrowie, racjonalne odżywianie i kondycję fizyczną rośnie, jest na tym polu nadal dużo do zrobienia. Tym samym coraz większe jest też zapotrzebowanie na specjalistów w tych obszarach, a na znaczeniu zyskuje ich doświadczenie w zawodzie.

Dodaj komentarz