Kampania „Mięso i wędliny QAFP. Dobry Smak z Natury” ma na celu promocję kulinarnego mięsa wieprzowego oraz wieprzowych wędlin, które zostały wyprodukowane w systemie jakości QAFP. Za jej organizację odpowiada Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego (UPEMI), a partnerem akcji, która potrwa do końca czerwca, jest sieć sklepów Alma.
Kampania ruszyła 1 czerwca br. i jest organizowana w ramach programu finansowanego z Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego. Program promocyjny zogniskowany jest wokół degustacji produktów QAFP w sieci sklepów Partnera Akcji oraz konkursu dla konsumentów, w którym główną nagrodą jest uczestnictwo aż 5 laureatów w Warsztacie Kulinarnym QAFP – „Zdrowe gotowanie z QAFP”.
Mięso i wędliny QAFP. Dobry Smak z Natury – o QAFP
W Systemie Gwarantowanej Jakości Żywności QAFP oferowane są szlachetne części wieprzowiny. Mowa m.in. o polędwiczce, schabie, szynce, łopatce, a ponadto karkówce. Wędliny natomiast dają konsumentom pewność, że produkt będzie zawsze wysokiej jakości.
Kulinarna wieprzowina OAFP charakteryzuje się różowo-czerwoną barwą, a ponadto przyjemnym zapachem oraz niską zawartością tłuszczu. Wędliny tj. kabanosy, szynki, czy kiełbasy są wytwarzane zgodnie z tradycyjnymi recepturami i nie zawierają substancji poprawiających smak oraz zapach. Nie bez znaczenia pozostaje także świeżość produktów, na co ma wpływ ich pakowanie. W przypadku produktów OAFP mowa o systemie MAP i próżniowym, co ma gwarantować klientowi, że jakość mięsa wieprzowego oraz jego walory pozostają niezmienne – począwszy od ich transportu i przechowywania, a skończywszy na dacie zamieszczonej na opakowaniu.
Mięso i wędliny QAFP. Dobry Smak z Natury – restrykcyjne wymagania
Opracowane przez ekspertów Systemu QAFP szczegółowe procedury i restrykcyjne wymagania zarówno dla hodowców jak i przetwórców kontrolowane są na każdym etapie przez niezależne jednostki certyfikacyjne.
źródło: materiały prasowe