Aktualności Kawa, herbata

Badanie Café Monitor – kawa na mieście

Jak wynika z badania Café Monitor 2016 ARC Rynek i Opinia dotyczącego spożywania kawy na mieście, najpopularniejszą siecią kawiarni, podobnie jak w ubiegłym roku, jest Starbucks. Polacy najczęściej kupują latte. Najliczniejsza grupa kawoszy spożywa małą czarną w kawiarniach raz, bądź kilka razy w tygodniu, a nieco ponad połowa z nich podczas wyboru lokalu, zwraca uwagę na desery.

Badanie Café Monitor jest inicjatywą instytutu Rynek i Opinia techniką CAWI. O opinię poproszono ponad 1000 osób, które deklarowały picie kawy na mieście. Wśród nich znaleźli się mieszkańcy Warszawy, Krakowa, Trójmiasta, Wrocławia, Poznania, Łodzi, Katowic, Lublina, Rzeszowa, Bydgoszczy oraz Częstochowy w wieku 15-55 lat.

Spontaniczna znajomość sieci kawiarni (TOP 5)

Badanie Café Monitor znajomość sieci kawiarni

Wspomagana znajomość sieci kawiarni (TOP 5)

Badanie Cafe Monitor Wspomagana znajomość sieci kawiarni

Niezmiennie od kilku lat Polacy najczęściej piją kawę w domu i u znajomych. Duża grupa respondentów spożywa kawę na stacjach benzynowych, w miejscu pracy czy w barach typu fast food.

Miejsca spożywania kawy

Badanie Café Monitor miejsca spożywania kawy

Częstotliwość picia kawy na mieście

Badanie Café Monitor częstotliwość picia kawy na mieście

Jak wynika z ankiety, niemal połowa respondentów pijących kawę na mieście, robi to późnym popołudniem. Tylko 16% z nich znajduje czas na małą czarną rano. Poranna kawa na mieście jest najmniej popularna, co może wynikać z faktu, że pierwszą kawę ankietowani piją w domu.

Badanie Café Monitor picie kawy rano

Badanie Café Monitor – desery w kawiarni są ważne

Badanie pokazuje, że kawa latte, jest wybierana najczęściej (55%), na drugim miejscu jest espresso (34%), a na trzecim cappuccino (33%).

Aż 52% respondentów wybierając kawiarnię kieruje się również jej ofertą deserów, a co piąty respondent oczekiwałby od kawiarni większego wyboru deserów light, zaś 8% badanych – szerszej oferty dla alergików (bezlaktozowych czy bezglutenowych).

Źródło: Café Monitor 2016, ARC Rynek i Opinia, maj 2016

Dodaj komentarz