Jak wynika z badania Café Monitor 2016 ARC Rynek i Opinia dotyczącego spożywania kawy na mieście, najpopularniejszą siecią kawiarni, podobnie jak w ubiegłym roku, jest Starbucks. Polacy najczęściej kupują latte. Najliczniejsza grupa kawoszy spożywa małą czarną w kawiarniach raz, bądź kilka razy w tygodniu, a nieco ponad połowa z nich podczas wyboru lokalu, zwraca uwagę na desery.
Badanie Café Monitor jest inicjatywą instytutu Rynek i Opinia techniką CAWI. O opinię poproszono ponad 1000 osób, które deklarowały picie kawy na mieście. Wśród nich znaleźli się mieszkańcy Warszawy, Krakowa, Trójmiasta, Wrocławia, Poznania, Łodzi, Katowic, Lublina, Rzeszowa, Bydgoszczy oraz Częstochowy w wieku 15-55 lat.
Spontaniczna znajomość sieci kawiarni (TOP 5)
Wspomagana znajomość sieci kawiarni (TOP 5)
Niezmiennie od kilku lat Polacy najczęściej piją kawę w domu i u znajomych. Duża grupa respondentów spożywa kawę na stacjach benzynowych, w miejscu pracy czy w barach typu fast food.
Miejsca spożywania kawy
Częstotliwość picia kawy na mieście
Jak wynika z ankiety, niemal połowa respondentów pijących kawę na mieście, robi to późnym popołudniem. Tylko 16% z nich znajduje czas na małą czarną rano. Poranna kawa na mieście jest najmniej popularna, co może wynikać z faktu, że pierwszą kawę ankietowani piją w domu.
Badanie Café Monitor – desery w kawiarni są ważne
Badanie pokazuje, że kawa latte, jest wybierana najczęściej (55%), na drugim miejscu jest espresso (34%), a na trzecim cappuccino (33%).
Aż 52% respondentów wybierając kawiarnię kieruje się również jej ofertą deserów, a co piąty respondent oczekiwałby od kawiarni większego wyboru deserów light, zaś 8% badanych – szerszej oferty dla alergików (bezlaktozowych czy bezglutenowych).
Źródło: Café Monitor 2016, ARC Rynek i Opinia, maj 2016