Nabiał

Przejęcie Fortuny – Polmlek odkrywa rynek napojów

Porzeczkowy, jabłkowy, pomarańczowy – soki, nektary, napoje i syropy owocowe od wielu lat goszczą na polskich stołach i znakomicie sprawdzają podczas rodzinnych uroczystości. Na rynku funkcjonuje wiele popularnych marek produkujących soki owocowe, jednak nie wszystkie z nich mogą pochwalić się niezmiennym od lat zainteresowaniem kupujących. Marka Fortuna funkcjonuje na polskim rynku już od 1991 roku i nieustannie poszerza gamę swoich produktów.

Struktura Fortuny

 

Fortuna Sp. z o. o. powstała w wyniku przejęcia spółki Agros-Nova Soki przez Grupę Polmlek i tak naprawdę to marka Fortuna, ale też trzy inne są kluczowe w portfolio:

 

Fortuna – marka dostępna w regularnej sprzedaży. Kojarzona jest przede wszystkim z wysokiej jakości sokami owocowymi, ale ciągle też wprowadza nowości i ma w swoim asortymencie również lemoniadę, smoothie, soki pomidorowo-warzywne, wpływające na poprawę kondycji organizmu, nektary, soki marchwiowe Karotka, oraz soki przeznaczone dla dzieci.

 

Garden – marka Garden powstała 20 lat temu, bo w 1998 roku. To tzw. segment ekonomiczny napojów – skupiający się na napojach owocowych w kartonach. W ofercie dostępne jest 9 najbardziej popularnych smaków.

 

Pysio – istnieje na rynku od 2001 roku. Kojarzona jest z sokami dla dzieci i to prawidłowe skojarzenie, ponieważ składa się z soków owocowych i napojów, a w największej części marchwiowych dla dzieci. Ostatnio do tej oferty dołączyła także woda smakowa PYSIO Aquatic.

 

Sonda – Sonda zajmuje istotne miejsce na polskim rynku od 1994 roku. Od początku istnienia marki, w jej ramach przewidziano inwestycję w rozwój i badania, prowadzące do odnajdowania nisz na rynku. Sonda to zbiór napojów funkcjonalnych – z dodatkiem witaminy C, zestawu witamin, czy też ten o właściwościach antyoksydacyjnych.

 

Przejęcie Fortuny przez Polmlek

 

Przejęcie spółki nastąpiło w 2015 roku za zgodą UOKiK. Spółka Fortuna, będąca częścią większej Agros Novej jest pierwszą inwestycją Grupy Polmlek spoza branży mleczarskiej. Umowa kupna-sprzedaży opierała się na przejęciu zakładu produkcyjnego w Tymienicach oraz marek Fortuna, Pysio, Sonda i Garden.

 

Ze strony właścicieli Polmleku Pana Jerzego Boruckiego oraz Andrzeja Grabowskiego to wkroczenie w zupełnie nowy segment rynku – soków, nektarów i napojów. Obie branże (mleczarska jak i segment „sokowy”) posiadają wspólne elementy – te same kanały dystrybucji, handel, konieczność wspierania marek reklamą i promocją, w czym Polmlek ma już od wielu lat kompetencje. Transakcja przejęcia pozwoliła na jeszcze większą popularyzację marki Grupy Polmlek na polskim rynku.

 

Fabryka w Tymienicach

 

Wszystkie produkty wytwarzane są w fabryce w Tymienicach. Posiada ona 10 linii produkcyjnych – z których część zajmuje się produkcją soków, nektarów i napojów w opakowaniach plastikowych, szklanych i kartonowych. Co ważne w Fortunie pomidory przecierane są na miejscu, dlatego ta marka jest liderem soków pomidorowo-warzywnych w Polsce. Zakład posiada nowoczesne Centrum Dystrybucyjne wraz z infrastrukturą IT. Ciekawostką jest to, że na terenie zakładu jest studnia, gdzie czerpana jest woda mineralna do produkcji napojów. Szacuje się, że dziennie z zakładu wyjeżdża 160 ciężarówek z gotowymi produktami!

 

Produkty z Tymienic spełniają najwyższe standardy jakości: system bezpieczeństwa zdrowotnego HACCP, system zarządzania jakością ISO 9001:2009 oraz europejski standard BRC.

 

Podobnie jak w przypadku zakładów nabiałowych, zakład Polmleku w Tymienicach skupuje warzywa i owoce od lokalnych rolników. Dokładna selekcja produktów i dbałość o jakość przekładają się na zaufanie konsumentów i pozwalają na nowe inwestycje. W 2018 roku Tymienice rozpoczęły produkcję owocowego mleka smakowego, które już dostępne jest na rynku polskim jak i za granicą.

Dodaj komentarz