Napoje, soki, woda

Pepsi wycofuje napoje ze szkół na całym świecie

Ze szkolnych sklepików zniknie Pepsi i inne napoje tego koncernu, które zawierają cukier. Akcja jest prowadzona na całym świecie w odpowiedzi na apele o ograniczenie dzieciom dostępu do niezdrowej żywności.
Pepsi Cola i inne dosładzane napoje koncernu PepsiCo nie będą sprzedawane uczniom w szkołach na całym świecie. Koncern PepsiCo postanowił zadbać o dzieci i zrezygnować ze sprzedaży swoich napojów na terenie szkół, zarówno w sklepikach, jak i w automatach. Celem akcji jest powstrzymanie plagi otyłości wśród najmłodszych.

Ale czy to zadziała? Sklepy w okolicy szkół mogą sprzedawać dosładzane napoje PepsiCo i innych firm bez ograniczeń. Bez przekonania dzieci i ich rodziców, że nieodpowiednia dieta prowadzi do otyłości, samo ograniczenie sprzedaży niewiele zmieni.

Inicjatywa PepsiCo ma być zrealizowana do 2012 roku. Koncern zamierza wycofać ze sprzedaży w szkołach podstawowych i średnich w 200 krajach świata produkowane przez nią słodzone napoje. Podobną decyzję ogłosił już największy na świecie producent napojów, Coca-Cola, ale jej akcja dotyczy tylko szkół podstawowych na całym świecie. Na takie kroki ze strony koncernów wywierała nacisk Michelle Obama. Zaapelowała ona do producentów żywności o obniżanie zawartości tłuszczu, soli i cukru w oferowanych wyrobach. W lutym ogłosiła tez program „Let’s Move” (ruszajmy się), zachęcający do uprawiania sportów, zmiany nawyków żywieniowych dzieci i walki z otyłością.

Dodaj komentarz