Aktualności

250 pomysłów, 9 stażystów – Kompania Innowacji 2013 zakończona

23 maja w warszawskim biurze Kompanii Piwowarskiej odbył się finał czwartej edycji konkursu Kompania Innowacji. Ponad 250 osób walczyło w nim o staż u lidera branży piwowarskiej. W tym roku dla młodych ludzi przygotowano łącznie aż dziewięć miejsc stażowych w działach marketingu, sprzedaży i logistyki. Laureatami głównych nagród zostali Honorata Górkiewicz i Michał Rakowski.

W tej edycji do konkursu napłynęło ponad 250 zgłoszeń, co oznacza 57-procentowy wzrost zainteresowania akcją w stosunku do ubiegłego roku. Spośród nadesłanych projektów wybrano 22 najciekawsze. Ich autorzy zostali zaproszeni na finał, który odbył się 23 maja w Warszawie. Spotkanie w siedzibie Kompanii Piwowarskiej otworzył Wojciech Moliński, wiceprezes ds. personalnych.

Staże i nagrody dla najlepszych

Podczas finału uczestnicy zaprezentowali swoje koncepcje oraz zostali zaproszeni na Assessment Centre. Komisja złożona z pracowników działów marketingu, innowacji i HR Kompanii Piwowarskiej wybrała 9 najbardziej oryginalnych i nowatorskich projektów. Zwycięzcy trafią na staże do różnych działów KP: 6 osób do działu sprzedaży, 2 osoby do działu marketingu i 1 osoba do działu logistyki. Tam będą mogli skonfrontować wyniesioną ze studiów wiedzę z praktyką funkcjonowania organizacji.

Ponadto komisja wyłoniła 2 laureatów nagród głównych – Honoratę Górkiewicz i Michała Rakowskiego. Oboje przygotowali prezentacje na temat „Piwo jest trendy czy passé”, w których przedstawili pomysły na markę dedykowaną swoim rówieśnikom. W nagrodę otrzymali czytniki e-booków Kindle, a wszystkich finalistów obdarowano drobnymi upominkami. Wyjątkową atrakcją dla uczestników był warsztat panelu degustacyjnego, na którym piwowar KP Leszek Popiołek zaprezentował tajniki sztuki degustacji.

Uczestnicy finału zgodnie chwalili atmosferę, w jakiej odbywało się spotkanie.

– Podczas prezentacji w ogóle się nie stresowałem, bo pracownicy Kompanii Piwowarskiej bardzo nas wspierali, od razu przeszli z nami na „ty”. Dawali nam też fajne, proste, życiowe rady, była między nami interakcja. Myślę, że udział w Kompanii Innowacji to cenne doświadczenie – opowiadał po spotkaniu laureat Michał Rakowski, absolwent dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.

Konkurs jako początek kariery

Program „Kompania Innowacji” jest organizowany od 2010 r., mogą wziąć w nim udział studenci i absolwenci, którzy nie ukończyli 26 lat. W tym roku uczestnicy konkursu mieli za zadanie przygotować projekt na jeden z trzech zaproponowanych tematów:

1. Zanim piwo dotrze do sklepu – zaproponuj innowacyjne rozwiązanie w obszarze logistyki, które przyczyni się do zwiększenia przewagi konkurencyjnej KP. Przeprowadź analizę liczbową lub stwórz model symulacyjny (możliwe obszary innowacji to m.in. magazynowanie, transport, logistyka opakowań zwrotnych lub inne).

2. Piwo jest trendy czy passé? – w jaki sposób wpłynąłbyś na atrakcyjność kategorii piwa wśród osób w Twoim wieku? Zaproponuj markę, która będzie odpowiedzią na powyższe pytanie, i uzasadnij biznesowo.

3. Po piwo do sklepu, dyskontu czy pubu? Jak będzie zmieniać się struktura kanałów sprzedaży na rynku piwa w najbliższych latach? Zaproponuj innowacyjne działania, które w obliczu tych zmian pomogą wzmocnić pozycję KP.

– Jesteśmy bardzo zadowoleni nie tylko z liczby zgłoszeń, ale także z niezwykle wysokiego poziomu konkursu – podsumowuje Kompanię Innowacji 2013 Agnieszka Żmuda-Kleśta, dyrektor ds. zarządzania talentem w Kompanii Piwowarskiej. – Szczególnie bliskie uczestnikom było zadanie polegające na wymyśleniu marki skierowanej do młodych ludzi – większość prezentacji była właśnie na ten temat. Pomysły finalistów były naprawdę znakomite, zaskakiwały kreatywnością i profesjonalnym opracowaniem. To fascynujące, że w studentach tkwi taki potencjał.

Z roku na rok konkurs cieszy się coraz większym zainteresowaniem – w 2012 r. napłynęło do niego ponad 150 zgłoszeń. Dla wielu uczestników „Kompanii Innowacji” staż okazał się początkiem kariery w strukturach lidera branży piwowarskiej. W tym momencie w KP pracuje łącznie 12 osób, które zakwalifikowały się do finału w trzech poprzednich edycjach konkursu. Część z nich to laureaci, którzy wygrali staż.

Dodaj komentarz